Kerst? - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Merel Michels Elske Offerhaus - WaarBenJij.nu Kerst? - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Merel Michels Elske Offerhaus - WaarBenJij.nu

Kerst?

Door: Elske

Blijf op de hoogte en volg Merel Michels

23 December 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hee Hallo lieve lezertjes!
2 weekend geleden namen merel en ik afscheid van onze lieve familie, vrienden en vriend op schiphol. Na een weekje enorm door bijten hebben we hier nu ongeveer wel ons plekje gevonden denk ik zo.
Afgelopen week zijn we met de kids naar een boerderij geweest. Naja meer een speeltuin met een ezel, wat konijntjes en katten en 2 pony's. We hebben de hele dag van 9 uur sochtens tot 4 uur Smiddags op de kinderen moeten letten.. aardig vermoeiend zo lang haha. Ondanks dat er geen zo'n te bekennen was en ik gekleed was in een trui en een lange broek. Kwamen we terug als kreeftjes. De zon had ons aardig te grazen genomen Door de wolken heen!
Vandaag, maandag 23 december, (vandaag is mijn broer jarig! Happy b-day to him! ;) ) hebben we met de vrijwilligers een sport dag georganiseerd. We hadden alle kinderen in teams opgedeeld en spelletjes bedacht en uitgewerkt. Uiteindelijk kwamen er maar een stuk of 17 kids opdagen. Jammer, maar maakte het niet minder leuk om te doen. We hebben gespijker poept, zak gelopen, bloem gehapt en nog wat andere spelletjes. Al met al een leuke bezigheid.
Morgen hebben we een diner bij Gail, een kers diner. Zodat er hier toch nog een beetje iets van kerst is. Want een kerst gevoel is hier lastig op te brengen.. Daarnaast hebben we met de vrijwilligers lootjes getrokken en zo kadotjes voor elkaar gekocht die we morgen bij een lekker ontbijtje zullen uitpakken.
En dan is het alweer woensdag, de dag dat we vertrekken van johannesburg op naar kaapstad!

Naja, tot zo ver eventjes een beetje op de hoogte gebracht :)

Hele fijne kerst dagen iedereen!!
En een gelukkig nieuw jaar alvast gewenst!!!!

Liefs!

  • 23 December 2013 - 14:54

    Tanja:

    Dag lieve Elske en Merel,
    Wat een goeie geluiden van jullie vanuit dat verre Zuid Afrika. Logisch die cultuurschok en dus was dat flink wennen. Fijn dat dat gelukt is. Had niet anders verwacht van twee van die kanjers. Voor jullie een hele warme Kerst toegewenst, eentje die je nooit meer zal vergeten.
    Dikke kus, tanja

  • 24 December 2013 - 22:26

    Joka:

    Dag lieve meiden,
    Leuk dat jullie zo'n sportdag georganiseerd hebben. De foto's spraken voor zich. De kinderen waren net zo enthousiast als in Ghana, of zie ik dat verkeerd Elske? Ga zo door met het verzinnen van leuke bezigheden met de kinderen.
    En hebben jullie genoten van het kerstetentje met Gail? Toch nog een beetje kerststemming.
    Lekker bakken aan het strand straks met een kerstmuts op, dat is weer eens wat anders.
    Hele fijne dagen, kus mama


  • 13 Januari 2014 - 14:34

    Paul Brouwer:

    Beste Elske en Merel,
    hoe gaat het met jullie? Ik vraag me af wat jullie nu allemaal aan het doen zijn .Hoe waren Kerstmis en Nieuwjaar?
    Met veel plezier heb ik jullie verslagen gelezen. Ondanks heimwee houden jullie nog goed stand.
    Jullie zullen wel hoogzomer hebben. Hier hoort het winter te zijn, maar dat is het niet. Veel te warm met veel wind. Sneeuw en ijs hebben we nog niet gezien.
    vrijdag a.s. is het een terugkomdag en zal ik iedereen weer spreken. Wat ik nu weet heeft iedereen het redelijk tot goed naar zijn zin. Het zou fijn zijn als er vrijdag van jullie ook iets mag klinken.
    Vriendelijke groet en ik hoop dat het echt goed met jullie gaat.
    Paul Brouwer

  • 04 Februari 2014 - 11:37

    Paul Brouwer:

    Beste Elske en Merel,
    elke keer als ik kijk op jullie site zie ik geen nieuw bericht. Ik kan dus niet lezen wat jullie doen en of het goed met jullie gaat. Als mentor maak ik me daar een beetje boos om en ik heb er ook zorgen om.
    Zouden jullie a.u.b wat van je laten horen? Want ik ben echt benieuwd hoe het met jullie gaat en ik ben, vermoed ik zo maar, niet de enige.
    Vriendelijke groet, Paul Brouwer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2014

Laatste weekje alweer in..

04 Februari 2014

not in the mood to think of a title.

23 December 2013

Kerst?

15 December 2013

Aankomst en settelen.

03 December 2013

Voorbereiden voor ons grote avontuur
Merel Michels

Actief sinds 03 Dec. 2013
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 5148

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: