Aankomst en settelen. - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Merel Michels Elske Offerhaus - WaarBenJij.nu Aankomst en settelen. - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Merel Michels Elske Offerhaus - WaarBenJij.nu

Aankomst en settelen.

Door: Elske

Blijf op de hoogte en volg Merel Michels

15 December 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Dag lieve allemaal!

Zo, en toen zat er alweer bijna een weekje op in het zonnige Johannesburg.
Dinsdag kwamen we aan op het vliegveld in Johannesburg waar 2 vrijwilligers on stonden op re wachten. Sandra en Linya. Met hun en de chauffeur Baba zijn we richting Nkosis Haven gereden. Het was een erg sombere dag. Het regende en het was grijs, dicht bewolkt, geen zo'n te zien. Dat totaal niet wat we hadden verwacht natuurlijk. Want het is nu zomer in zuid- Afrika. Toen we aan kwamen in Nkosis Haven werden we Door Sandra onze kamer gewezen. Want de eerste 4 nachten hebben we niet bij de anderen geslapen maar in een ander kamertje ergens anders op het terrein. Nadat we eventjes ons kamertje zaten zijn we naar het kantoor van Lynn en Gail gegaan om kennis te maken met ze. Gail gaf ons een handje en Lynn ons een knuffel. Verder hebben we niets te horen gekregen van hoe het daar in zijn werk ging op iets. Dat hebben we zelf moeten uitvinden. Gelukkig waren en zat vrijwilligers die ons dingen wilde uitleggen en laten zien. Mede dankzij het weer en de onduidelijkheid, waren de eerste dagen zwaar. Een beetje teleurstellend. Daar komt ook nog eens bij dat het hier nu vakantie is, dus er is vrijwel niets te doen. We kenden de vrijwilligers niet, we sliepen niet in het vrijwilligers huis dus we voelden ons een beetje buiten gesloten.
Ik had er duidelijk meer last van dan merel. Daarnaast had ik ook enorme heimwee. Ik wilde terug naar mijn familie en mijn vriend.
Nu is het zondag en zijn we al aardig gewend. We zijn verhuist naar het vrijwilligers huisje, een soort studenten huisje. En het weer is heerlijk! We horen er nu echt al bij. We zijn al uit geweest in Johannesburg en zijn naar de film geweest en hebben het winkelcentrum gezien. Doordat we nu dingen doen en meer in de groep thuis horen is het stukken fijner. En vermaken we ons eigenlijk wel prima.
Omdat het hier nu vakantie is, en er vrijwel niets te doen is, gaan alle vrijwilligers op vakantie. Wij zouden dat ook doen, maar dan aan het eind van onze stage. Maar omdat we anders 2 weken alleen zitten zonder wat re kunnen doen. Hebben we besloten onze vakantie naar kaapstad te verplaatsten. Nu gaan we de 25 met 4 andere vrijwilligers naar kaapstad. Oud en nieuw vieren we daar dus ook. Ik ben benieuwd!

Nou lieve mensen, ik ga er een eind aan breien.
Hele fijne kerst dagen en een gelukkig nieuw jaar alvast. Want ook die vier ik natuurlijk hier in dit zonnige landje!

Heel veel liefs vanuit Johannesburg!

• 15 December 2013 - 15:58

Guus:

Is het eten lekker?

• 15 December 2013 - 19:24

Ceüs:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Houd elkaar bij de les!

• 15 December 2013 - 21:27

Joka:

Dag meiden,
    Fijn om jullie reisverslag te lezen. Er is ontzettend veel gebeurd, maar jullie hebben elkaar er doorheen getrokken. Petje af!
    Geniet van de zon, elkaar, de mensen en het land.
    (Hier is het koud en miezerig)
    Zoen mamaJoka

• 16 December 2013 - 13:20

Mirjam:

Lieve meiden! Wat knap dat jullie de eerste week zo doorstaan hebben. En ook al zulke belangrijke beslissingen genomen! Dapper hoor! Geniet van jullie welverdiende vakantie volgende week en probeer alles heel bewust mee te maken! Toppers!

• 16 December 2013 - 14:42

Addy Koers:

Goed gedaan meisjes. Ik wens jullie een fijne en leerzame tijd in Zuid-Afrika. Tot ziens.

• 18 December 2013 - 11:40

Karel:

Hoi Merel en Elske,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en ja best balen dat het toen niet zo mooi weer was en dat de regen een beetje spelbreker was.
    Maar hopelijk schijnt het zonnetje nu.Het is leuk om te lezen hoe jullie je er samen door een komen de eerste dagen en tuurlijk is dat best wennen en zeker in een vreemd land die totaal anders is dan Nederland.
    Nou kanjers hou je haaks en geniet samen en maak er iets heel moois van.